[1] Automalleille ilmoitetut kulutusarvot on mitattu EU-lainsäädännön määrittelemällä testillä riippumattomassa tutkimuslaitoksessa. Energian ja polttoaineen kulutusarvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat keskivertoajoa jäljittelevään mittaukseen, eikä niillä voida kuvata tarkalleen auton tapauskohtaista kulutusta liikenteessä ajettaessa. Käytännön ajotilanteissa kulutukseen ja toimintamatkaan vaikuttavat muun muassa sähköajon osuus, lataaminen, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lämpötila, esilämmitys, keli- ja ajo-olosuhteet, ilmastoinnin tai lämmityksen käyttö, kuormaus sekä autolle tehdyt huollot. Tämän vuoksi kulutus ja toimintamatka voivat poiketa merkittävästikin ilmoitetuista arvoista. Matala lämpötila tai korkea ajonopeus vaikuttavat sähköauton kulutukseen enemmän kuin polttomoottoriauton. Talvikäytössä sähköauton kantama jää tyypillisesti huomattavasti keskimääräisiä olosuhteita alhaisemmaksi. Mikäli autolla ajetaan suurilla ajonopeuksilla, vedetään perävaunua tai sillä ajetaan talviolosuhteissa lyhyitä ajomatkoja, sen kulutus voi olla jopa moninkertainen ilmoitettuun verrattuna. Lukemat on määritetty uuden WLTP-mittaustavan (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) mukaisesti.
[2] EU-yhdistetty kulutus ja CO2-päästöt: Nissan ARIYA -mallisto: 0 g/km.
[3] ARIYAn suurin AC-latausteho on 7 kWh. Määritetty latausaika perustuu lataukseen tyypin 2 32 A:n latausjohdolla (tila 3).
[4] Ilmoitetut lukemat ovat 63 kWh ja 87 kWh akuille. Latausnopeus -ja aika voi vaihdella latausolosuhteiden mukaan, riippuen pikalaturin tyypistä ja kunnosta, akun koosta, sekä akun ja ympäristön lämpötilasta latauksen aikana. Kylmissä ilmanaloissa matkustamosta manuaalisesti aktivoitava akun esilämmitys saattaa olla tarpeellinen, jotta latausnopeutta voidaan parantaa. Ohjeellinen pikalatausaika vaatii lataamisen CCS-pikalatauksella (130 kW). Nissan ARIYA on varustettu älykkäällä akun lämmönhallinnalla, joka suojelee akkua ja mahdollistaa useat peräkkäiset pikalataukset lyhyen ajan sisällä. Peräkkäisten pikalatusten latausaika saattaa pidentyä ilmoitetusta, jos akun lämpötila aktivoi akun suojamekanismit.
Toteutuva latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Ne riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä ja samaan aikaan ladattavien autojen määrästä, ulkolämpötilasta, auton käytöstä, akun varauksesta ja lämpötilasta sekä peräkkäisten (pika)latausten tiheydestä. Suurin hetkellisesti saavutettava latausteho voi poiketa selvästi keskimääräisestä lataustehosta. Latausteho voi olla akun lämpötilasta johtuen merkittävästi tavanomaista matalampi esimerkiksi Suomen talviolosuhteissa tai lämpimänä kesäpäivänä. Lisäksi auton energiankulutus voi kasvaa, mikäli akun lämpötilaa joudutaan nostamaan tai laskemaan lataukseen soveltuvalle tasolle. Erillisen kotilatausaseman hankinta on suositeltavaa. Autovalmistajan valmistamat tai suosittelemat latauslaitteet on suunniteltu toimimaan optimaalisesti auton kanssa. Latauslaitetta hankittaessa on tärkeää huomioida mahdolliset kiinteistön asettamat rajoitteet auton latausnopeuteen. Saavutettava latausteho voi jäädä auton korkeinta lataustehoa matalammaksi esimerkiksi latausaseman tai kiinteistön sähköliittymän rajoitteiden vuoksi. Kotilatausasemaan liittyviä sähköasennuksia saa tehdä ainoastaan sähköalan ammattilainen.
Huomaa, että kaikki kuvat ja tuotetiedot ovat suuntaa-antavia. Teemme parhaamme, jotta tiedot pitäisivät paikkansa ja olisivat ajan tasalla, mutta jatkuvan tuotekehityksemme vuoksi tiedot ja varusteet voivat muuttua milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta. Joissakin tapauksissa kuvat edustavat muita kuin Suomessa myytäviä malleja, varustetasoja tai tarjouksia. Tässä näkyviä toimintoja ei välttämättä ole saatavilla tai ne ovat saatavilla vain lisävarusteena.
Ominaisuudet saatavana versiosta riippuen vakiona tai lisävarusteena (lisämaksua vastaan).