e-Power | ||
---|---|---|
Toimintaperiaate | Polttomoottoria tuetaan akulla esimerkiksi kiihdytyksen aikana | Yhdistelmä polttomoottorista, joka lataa akkua, ja sähkömoottorista, joka pyörittää pyöriä |
Mikä pyörittää pyöriä? | Polttomoottori |
Sähkömoottori |
Millä tavoin akku latautuu? | Polttomoottori lataa akun | Lataa ajon aikana polttomoottorin regeneratiivisen jarrutuksen avulla |
Tarvitaanko autoon bensiiniä? | Kyllä |
Kyllä |
Millainen ajokokemus on? | Vääntöavustus herkän kiihdytyksen avulla | Välitön vääntömomentti sähköisen moottorin avulla |
CO2-päästöt | Pienemmät pakokaasupäästöt kuin vastaavassa perinteisellä bensiinimoottorilla varustetussa mallissa [1] | Pienemmät pakokaasupäästöt kuin vastaavassa kevythybridimallissa [2 ja 3] |
Miten kauan voi ajaa täysin sähkötoimisesti? |
0 % | 100 % |
Tekniset tiedot
MOOTTORI
KEVYTHYBRIDI MHEV 6M/T |
KEVYTHYBRIDI MHEV Xtronic 2WD |
KEVYTHYBRIDI MHEV Xtronic 4WD |
e-POWER | |
---|---|---|---|---|
PÄÄSTÖSTANDARDI | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full |
SYLINTERIEN MÄÄRÄ, MOOTTORITYYPPI | 4 rivimoottori | 4 rivimoottori | 4 rivimoottori | 3 rivimoottori |
VENTTIILEITÄ SYLINTERIÄ KOHDEN | 4 | 4 | 4 | 4 |
TURBO/VAPAASTI HENGITTÄVÄ | Turbo | Turbo | Turbo | Turbo |
MOOTTORIN ISKUTILAVUUS, CM³ | 1332 | 1332 | 1332 |
1497 |
PURISTUSSUHDE | 10,5 ± 1 | 10,5 ± 1 |
10,5 ± 1 | muuttuva puristussuhde välillä 8:1 to 14:1 |
YHDISTETTY TEHO, KW(HV) | 103 (140) | 116 (158) | 116 (158) | 140 (190) |
SUURIN VÄÄNTÖMOMENTTI, NM @ KIERR./MIN | 240 | 270 | 270 | 330 |
POLTTOAINETYYPPI | Bensiini | Bensiini | Bensiini | Bensiini |
POLTTOAINEENSYÖTTÖ | Suorasuihkutus | Suorasuihkutus | Suorasuihkutus | Suorasuihkutus |
VOIMANSIIRTO
SUORITUSKYKY
[1] WLTP-lukujen mukaan verrattuna vastaavaan polttomoottorimalliin. Todelliset ajossa syntyvät päästöt voivat vaihdella. Virallisiin tuloksiin voivat vaikuttaa monet tekijät, kuten lisävarusteet, akun kunto, ilmastoinnin säädöt, huolto, ajotyyli ja muut kuin tekniset tekijät, kuten sääolosuhteet, ajoreitti jne.
[2] Perustuu sisäisiin testaustietoihin ja odottaa hyväksyntää. Todelliset ajossa syntyvät päästöt voivat vaihdella. Virallisiin tuloksiin voivat vaikuttaa monet tekijät, kuten lisävarusteet, akun kunto, ilmastoinnin säädöt, huolto, ajotyyli ja muut kuin tekniset tekijät, kuten sääolosuhteet, ajoreitti jne.
[3] Hybridisähköautojen kuvauksissa käytetään vertailua vastaavaan polttomoottorimalliin. WLTP-luvut esitetään vertailutarkoituksessa. Todelliset ajossa saavutettavat tulokset voivat vaihdella erilaisten tekijöiden mukaan, kuten esimerkiksi akun varaus käynnistettäessä, rekisteröinnin jälkeen asennetut lisävarusteet, sääolosuhteet, ajotyylit ja ajoneuvolla kuljetettava kuorma.
Huomaa, että kaikki kuvat ja tuotetiedot ovat suuntaa-antavia. Joissakin tapauksissa kuvat edustavat muita kuin Suomessa myytäviä malleja, varustetasoja tai tarjouksia. Esitettyjä ominaisuuksia ei välttämättä ole saatavilla tai ne voivat olla saatavilla vain valinnaisena.
(lisämaksua vastaan)