Nissan Vuoden LEAF 2023 - Mallin omistajan käsikirja
9.12.1. Sivulta saapuminen

Kuva 7: Sivumerkkivalo syttyy, jos ajoneuvo saapuu havaintoalueelle jommaltakummalta puolelta.

Tutkatunnistimet eivät välttämättä havaitse havaintoalueelle saapuvaa ajoneuvoa, joka kulkee suurin piirtein samaa vauhtia kuin oma autosi.

Kuva 8: Jos kuljettaja aktivoi suuntavilkun toisen ajoneuvon ollessa tunnistusalueella, BSW-LED-merkkivalo vilkkuu ja äänimerkki kuuluu kahdesti.

Jos kuljettaja kytkee suuntavilkun ennen kuin auto saapuu havaintoalueelle, sivumerkkivalo vilkkuu, mutta äänimerkki ei soi, kun toinen auto tunnistetaan.

Kuva 9: Jos I-BSI-järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) on päällä ja laitteesi lähestyy kaistamerkintää toisen auton ollessa havaintavyöhykkeellä, järjestelmästä kuuluu äänimerkki (kolme kertaa) ja kuolleen kulman varoituksen ilmaisin vilkkuu. I-BSI-järjestelmä aktivoituu auttaakseen ajoneuvoa palaamaan ajokaistan keskelle.

Kuva 10: I-BSI-järjestelmä ei toimi, jos ajoneuvosi on kaistamerkillä, kun toinen ajoneuvo tulee havaitsemisalueelle. Tässä tapauksessa vain BSW-järjestelmä toimii.

Tutkatunnistimet eivät välttämättä havaitse havaintoalueelle saapuvaa ajoneuvoa, joka kulkee suurin piirtein samaa vauhtia kuin oma autosi.
Jos kuljettaja kytkee suuntavilkun ennen kuin auto saapuu havaintoalueelle, sivumerkkivalo vilkkuu, mutta äänimerkki ei soi, kun toinen auto tunnistetaan.
I-BSI-jarrutus ei toimi tai lopettaa toimimisen ja pelkkä varoitusääni kuuluu seuraavissa olosuhteissa:
Kun jarrupoljinta painetaan.
Kun autoa kiihdytetään I-BSI-järjestelmän käyttämisen aikana.
Kun ohjauspyörää käännetään nopeasti.
Kun ICC, I-FCW- tai Intelligent Emergency Braking (älykäs hätäjarrutus) jalankulkijoiden havaitsemisella -varoitus kuuluu.
Kun hätävilkut ovat käytössä.
Kun autolla ajetaan mutkaan suurella nopeudella.