Nissan Vuoden LEAF 2023 - Mallin omistajan käsikirja
3.2.3.2. 62 kWh:n akulla varustetut mallit (jos varusteena)

Litiumioniakun lämmitin ei toimi, jos autoon ei ole liitetty tavallista laturia. Jotta litiumioniakku ei jäätyisi, älä jätä autoa paikkaan, jossa lämpötila saattaa laskea alle -20 celsiusasteeseen (-4 °F), ellei autoa ole liitetty laturiin.
Litiumioniakun lämmitin auttaa ehkäisemään litiumioniakun jäätymistä kylmässä lämpötilassa. Litiumioniakun lämmitin käynnistyy automaattisesti, kun litiumioniakun lämpötila on noin -20 °C (-4 °F) tai sitä kylmempi ja ulkolämpötila on noin -24 °C (-11 °F) tai sitä kylmempi. Litiumioniakun lämmitin sammuu automaattisesti, kun litiumioniakun lämpötila on noin -18 °C (-0 °F) tai sitä korkeampi tai ulkolämpötila on noin -22 °C (-8 °F) tai sitä korkeampi.
Litiumioniakun lämmitin toimii, kun autoon on liitetty tavallinen laturi, ja se käyttää automaattisesti sähköä joko ulkoisesta lähteestä tai litiumioniakusta.

Liitä laturi autoon ja laita virtakytkin OFF-asentoon, kun pysäköit auton, jos lämpötila saattaa laskea alle -20 celsiusasteeseen (-4 °F). Li-io-akun lämmitin käyttää automaattisesti sähköä joko ulkoisesta lähteestä tai litiumioniakusta riippuen litiumioniakussa jäljellä olevasta varauksesta.
Lataustilan merkkivalot syttyvät tietyssä järjestyksessä, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa. Lataustilan merkkivalot noudattavat samaa järjestystä ilmoittaessaan 12 voltin akun latautumisesta, ilmastoinnin ajastimen toiminnasta tai ilmastoinnin kauko-ohjauksen toiminnasta (navigointijärjestelmällä varustetut mallit). Lataustilan merkkivalo ei muutu, jos litiumioniakun lämmitin toimii samaan aikaan, kuin yllä mainitut toiminnot. Katso lisätietoja kohdasta
.Automaattinen ilmastointi kytkeytyy automaattisesti päälle, kun litiumioniakun lämmitin käyttää sähköä litiumioniakusta. Tämä ei tarkoita toimintavikaa. Kun litiumioniakun lämmitin toimii, auton sisälämpötila voi nousta.
Litiumioniakkua ladataan automaattisesti, kun litiumioniakun lämmitin käyttää sähköä ulkoisesta lähteestä. Kun ulkolämpötila laskee alle -20 celsiusasteeseen (-4 °F) usean päivän ajaksi, litiumioniakun lämmitin voi olla usein käytössä ja sähköä ladataan enemmän ulkoisesta lähteestä. Älä liitä tavallista laturia autoon, jos haluat, että litiumioniakun lämmitin ei mene päälle. Tässä tapauksessa autoa ei tule jättää paikkaan, jossa ympäristön lämpötila saattaa laskea alle -20 celsiusasteeseen (-4 °F).
Jos litiumioniakun lämmitin on jo päällä ja se käyttää ulkoista virtalähdettä, se jatkaa ulkoisen virtalähteen käyttöä, vaikka virtakytkin laitettaisiin ON-asentoon.
Litiumioniakun lämmitin lopettaa toimintansa, jos virtakytkin laitetaan ON-asentoon, kun litiumioniakun lämmitin käyttää sähköä litiumioniakusta. Saat litiumioniakun lämmittimen uudelleen päälle laittamalla virtakytkimen OFF-asentoon.
Litiumioniakun lämmitin lopettaa toimintansa, jos latausliitin poistetaan tavallisesta laturista, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa. Saat litiumioniakun lämmittimen uudelleen päälle liittämällä latausliittimen autoon. Litiumioniakun lämmitin jatkaa toimintaansa noin 1 tunnin kuluttua.
Litiumioniakun lämmitin lopettaa toimintansa, jos autoon liitetään pikalatauksen latausliitin, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa. Saat litiumioniakun lämmittimen uudelleen päälle irrottamalla pikalatauksen latausliittimen autosta.
Litiumioniakku tarvitsee enemmän aikaa latautuakseen odotetulle tasolle, kun akun lämmitin on päällä.
Mittarissa näkyvä arvioitu latausaika kasvaa, kun litiumioniakun lämmitin käyttää sähköä litiumioniakusta.
Ilmastoinnin ajastin tai ilmastoinnin kauko-ohjaus (navigointijärjestelmällä varustetut mallit) ei käynnisty, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa. Tämä ei tarkoita toimintavikaa.
Latausajastin tai kauko-ohjattu lataus (navigointijärjestelmällä varustetut mallit) ei käynnisty, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa. Tämä ei tarkoita toimintavikaa.
Litiumioniakku ei välttämättä lataudu odotetulle tasolle latausajastinta käytettäessä, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa.
Jos litiumioniakun lämmitin lopettaa toimintansa automaattisesti, koska litiumioniakun lämpötila tai ulkolämpötila muuttuu, lataus jatkuu, kunnes litiumioniakku on täysin ladattu.