Nissan Vuoden LEAF 2023 - Mallin omistajan käsikirja

3.2.3.1. 40 kWh:n akulla varustetut mallit (jos varusteena)

image

Litiumioniakun lämmitin ei toimi, jos käytettävissä oleva litiumioniakun lataustila on noin alle 15 % ja laturia ei ole kiinnitetty autoon. Jotta litiumioniakku ei jäätyisi, älä jätä autoa paikkaan, jossa lämpötila voi laskea alle -17 celsiusasteeseen (-1 °F), ellei autoa ole liitetty laturiin. Lataa litiumioniakku mahdollisimman pian sen jälkeen, kun akun lataustaso on 15 % tai matalampi.

Litiumioniakun lämmitin estää akkua jäätymästä ja auttaa estämään merkittävän akkutehon menetyksen, kun ulkona on kylmä. Litiumioniakun lämmitin käynnistyy automaattisesti, kun litiumioniakun lämpötila on noin -17 °C (-1 °F) tai sitä kylmempi. Litiumioniakun lämmitin sammuu automaattisesti, kun litiumioniakun lämpötila on noin -10 °C (-14 °F) tai sitä korkeampi.

Litiumioniakun lämmitin käyttää ulkoisen lähteen sähkövirtaa, kun laturi on liitetty autoon. Litiumioniakun lämmitin käyttää litiumioniakun sähkövirtaa, kun laturia ei ole kiinnitetty autoon. Tässä tapauksessa litiumioniakun lataus vähenee.

image
  • Liitä laturi autoon ja laita virtakytkin OFF-asentoon, kun pysäköit auton paikkaan, jossa lämpötila saattaa laskea alle -17 celsiusasteeseen (-1 °F) . Tämä tuottaa ulkoista virtaa litiumioniakun lämmittimeen lämmittimen ollessa toiminnassa ja näin litiumioniakku ei pääse tyhjenemään.

  • Lataustilan merkkivalot syttyvät tietyssä järjestyksessä, kun litiumioniakun lämmitin on toiminnassa. Lataustilan merkkivalot noudattavat samaa järjestystä ilmoittaessaan 12 voltin akun latautumisesta, ilmastoinnin ajastimen toiminnasta tai ilmastoinnin kauko-ohjauksen toiminnasta (navigointijärjestelmällä varustetut mallit). Lataustilan merkkivalo ei muutu, jos litiumioniakun lämmitin toimii samaan aikaan, kuin yllä mainitut toiminnot. Katso

    .
  • Litiumioniakun lämmitin käyttää litiumioniakun tehoa toimiakseen, vaikka auto olisi liitetty laturiin, kun:

    • Auton virtakytkin on ON-asennossa.

    • Sähkövirtaa ei syöty latauslaitteistoon.

  • Kun litiumioniakun lämmitin on jo päällä käyttäen ulkoista virtalähdettä, se jatkaa ulkoisen virtalähteen käyttöä, vaikka virtakytkin käännettäisiin ON-asentoon.

  • Auton ajokilometrimäärä vähenee, jos litiumioniakun lämmitin on päällä (litiumioniakun lämpötila on noin -17 °C (-1 °F) tai sitä kylmempi) autolla ajettaessa. Voit joutua lataamaan litiumioniakun aiemmin kuin mikä on tarpeen lämpimissä ympäristöolosuhteissa.

  • Litiumioniakku tarvitsee enemmän aikaa latautuakseen, kun akun lämmitin on päällä.

  • Mittarissa näkyvä arvioitu latausaika kasvaa, kun litiumioniakun lämmitin on päällä.

  • Litiumioniakku ei välttämättä lataudu oletettuun tasoon, kun akun lämmitin on käynnissä.

  • Navigointijärjestelmällä varustetut mallit: Kun Li-ion-akun lämmitin toimii virtakytkimen ollessa POIS-asennossa eikä laturia ole kytketty ajoneuvoon, lähetetään sähköpostiviesti, joka muistuttaa laturin kytkemisestä. Katso lisätietoja erillisestä navigointijärjestelmän käyttöohjekirjasta.

Pääaihe: