Nissan Vuoden LEAF 2023 - Mallin omistajan käsikirja
6.5.4. Järjestelmän toiminta
Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä näyttää seuraavantyyppiset liikennemerkit:

- (A)Viimeisin tunnistettu nopeusrajoitus
- (B)Valtakunnallinen nopeusrajoitus
- (C)Ei nopeusrajoitustietoja
- (D)Ohitus kielletty -alue
- (E)Ohitus kielletty -alueen loppu
- (F)Ehdollinen nopeusrajoitus. Seuraavat ehdot käytettävissä:
- (g)Lunta
- (h)Liukas (sade 1)
- (i)Sade (sade 2)
- (j)Hinaus
- (k)Yleinen

Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (TSR) on tarkoitettu varovaisen ajon avuksi. Kuljettajan vastuulla on pysyä tarkkaavaisena, ajaa varovasti ja noudattaa kaikkia liikennesääntöjä, mukaan lukien liikennemerkkien huomiointi.
TSR-järjestelmä ei ehkä toimi oikein kaikissa olosuhteissa. Seuraavassa on joitain esimerkkejä:
Kun tuulilasiin, TSR-kamerayksikön eteen tarttuu likaa, lunta tai sadevettä.
Kun ajovalot eivät ole kirkkaat niiden linssissä olevan lian takia, tai jos valoja ei ole kohdistettu oikein.
Kun kameraan suuntautuu voimakas valo. (Esim. valo heijastuu suoraan auton etuosaan auringon noustessa tai laskiessa.)
Kun kirkkauden määrä yllättäen muuttuu. (Esim. kun autolla ajetaan tunneliin, ulos tunnelista, tai sillan ali.)
Alueilla, joita navigointijärjestelmä ei kata.
Jos poikkeamia esiintyy suhteessa navigointiin, esim. reitin muutoksista johtuen.
Kun ohitetaan linja-autoja tai kuorma-autoja, joissa on nopeusrajoitustarra.
Kun navigointijärjestelmän tiedot eivät ole ajan tasalla tai käytettävissä.
TSR-järjestelmä voi näyttää liikennemerkin, vaikka ajoneuvon edessä ei olisi liikennemerkkiä. Se voi myös näyttää eri nopeusrajoituksen kuin henkilöauton kohdalla. (Suurimman nopeusrajoituksen kyltin numero voi olla suurempi tai pienempi kuin todellinen enimmäisnopeus esimerkiksi silloin, kun havaitaan kuorma-auton nopeusrajoituskylttiä, neuvontamerkkiä, eri nopeusrajoitusten kylttejä päivä- ja yöaikaan tai eri yksikössä ilmaistua nopeusrajoitusmerkkiä lähellä rajaa jne.)