Nissan Vuoden LEAF 2023 - Mallin omistajan käsikirja
9.11.2. I-BSI-järjestelmän rajoitukset

Alla on lueteltu I-BSI-järjestelmää koskevat rajoitukset. Jos autoa ei käytetä näiden rajoitusten mukaisesti, voi seurauksena olla vakava henkilövahinko tai kuolema.
I-BSI-järjestelmä ei voi havaita kaikkia ajoneuvoja kaikissa olosuhteissa.
Tutkatunnistimet eivät välttämättä pysty havainnoimaan ympäristöä ja aktivoimaan I-BSI-järjestelmää, jos lähistöllä on esimerkiksi seuraavia kohteita:
jalankulkijoita, polkupyöriä, eläimiä.
ajoneuvoja, kuten moottoripyöriä, matalia ajoneuvoja tai ajoneuvoja, joissa on korkea maavara
havaintoalueelle jääviä ajoneuvoja, kun auto kiihdytetään pysähdyksistä
vastaantulevia ajoneuvoja
viereiselle kaistalle suurin piirtein oman autosi kanssa samalla nopeudella liittyvää ajoneuvoa
takaa nopeasti lähestyvää ajoneuvoa
ajoneuvoa, jonka autosi saavuttaa nopeasti
havaintoalueen nopeasti ohittavaa ajoneuvoa
Tutkatunnistimien havaintoalue on suunniteltu käytettäväksi normaalin levyisellä kaistalla. Kun autolla ajetaan leveämmällä kaistalla, tutkatunnistimet eivät välttämättä tunnista viereisellä kaistalla ajavia autoja. Kun autolla ajetaan kapeammalla kaistalla, tutkatunnistimet saattavat tunnistaa kahden kaistan päässä ajavia autoja.
Tutkatunnistimet on suunniteltu jättämään huomiotta useimmat paikallaan olevat kohteet, mutta ne saattavat kuitenkin satunnaisesti tunnistaa kohteita, kuten suojakaiteita, seiniä, lehvästöjä ja pysäköityjä autoja. Tämä on normaalia.
Seuraavat olosuhteet saattavat heikentää tutkan kykyä havaita muita autoja:
ankarat sääolosuhteet
tieroiskeet
autoon kasaantunut jää/huurre/lika
Älä kiinnitä tarroja (mukaan lukien läpinäkyvät materiaalit), asenna lisälaitteita tai lisää maalia tutkatunnistimien lähelle. Se saattaa heikentää tutkan kykyä havaita muita autoja.
Kamera ei ehkä havaitse kaistamerkintöjä seuraavissa tilanteissa, ja I-BSI -järjestelmä ei ehkä toimi oikein.
Tiellä on useita rinnakkaisia kaistamerkintöjä, kaistamerkinnät ovat haalistuneet, tai niitä ei ole maalattu kunnolla, keltaiset kaistamerkinnät, epätavalliset kaistamerkinnät, veden, lian, lumen jne. peittämät kaistamerkinnät
Tiehen maalatut, keskeytyvät kaistamerkinnät ovat edelleen havaittavissa.
Tiellä on jyrkkiä kurveja.
Tiellä on kohteita, joiden tummuusero on suuri, kuten varjoja, lunta, vettä, pyörän jälkiä, saumakohtia tai viivoja tietöiden jäljiltä.
Tiellä, jossa ajokaista joko yhtyy toiseen kaistaan, tai eroaa toisesta kaistasta.
Kun auton ajosuunta ei ole sama kuin kaistamerkintöjen suunta.
Kun ajat lähellä edellä ajavaa autoa, mikä haittaa kamerayksikön havaintoaluetta.
Kun tuulilasiin tai kamerayksikön eteen tarttuu likaa, lunta tai sadevettä.
Kun ajovalot eivät ole kirkkaat niiden linssissä olevan lian takia tai jos valoja ei ole kohdistettu oikein.
Kun kameraan suuntautuu voimakas valo. (Esim. valo heijastuu suoraan auton etuosaan auringon noustessa tai laskiessa.)
Kun kirkkauden määrä yllättäen muuttuu. (Esim. kun autolla ajetaan tunneliin, ulos tunnelista tai sillan ali.)
Älä käytä I-BSI-järjestelmää seuraavissa olosuhteissa, sillä se ei välttämättä toimi oikein.
Huonolla säällä (esimerkiksi sade, sumu, lumisade jne.)
Kun ajat liukkailla teillä, esimerkiksi jäisillä tai lumisilla jne.
Kun ajat mutkaisilla tai epätasaisilla teillä.
Kun kaista on suljettu tietyön vuoksi.
Kun ajat tilapäisellä tai väliaikaisella kaistalla.
Kun ajat teillä, joilla kaistan leveys on liian pieni.
Kun rengasolosuhteet ovat ajon aikana poikkeukselliset (esim. kulunut rengas, epänormaali rengaspaine, käytössä oleva vararengas, lumiketjut, ei-standardimalliset pyörät).
Kun auto on varustettu ei-alkuperäisillä jarruosilla tai jousituksen osilla.
Liiallinen melu (esim. audiojärjestelmän äänenvoimakkuus, auton avoin ikkuna) häiritsee äänimerkin kuuluvuutta, niin että sitä ei välttämättä kuulla.