Nissan Vuoden LEAF 2023 - Mallin omistajan käsikirja

9.11.1.1. I-BSI-järjestelmän käyttö

I-BSI-järjestelmä toimii auton nopeuden ylittäessä 60 km/h (37 MPH).

Jos tutkatunnistimet havaitsevat auton havaintoalueella, sivuvalon merkkivalo (1) syttyy.

Jos suuntavilkku on sillä hetkellä päällä, järjestelmä hälyttää (kahdesti) ja sivumerkkivalo vilkkuu. Sivumerkkivalo jatkaa vilkkumista, kunnes havaittu auto poistuu havaintoalueelta. Sivumerkkivalon kirkkaus säätyy automaattisesti ympäristön valaistuksesta riippuen.

Jos I-BSI-järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) on päällä ja laitteesi lähestyy kaistamerkintää toisen auton ollessa havaintavyöhykkeellä, järjestelmästä kuuluu äänimerkki (kolme kertaa) ja kuolleen kulman varoituksen ilmaisin vilkkuu. I-BSI-järjestelmä aktivoituu auttaakseen ajoneuvoa palaamaan ajokaistan keskelle. I-BSI-järjestelmä toimii kääntymissignaalin käytöstä huolimatta.

image
  • I-BSI-varoitus ja järjestelmän käyttö aktivoidaan vain, jos sivun merkkivalo palaa jo kun auto lähestyy kaistamerkintää. Jos toinen auto saapuu havaintoalueelle autosi ohitettua kaistamerkinnän, I-BSI-varoitusta tai jarruhallintaa ei aktivoida. (Lisätietoja on kohdassa

    ).
  • I-BSI-järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) aktivoidaan tyypillisesti ennen Intelligent Lane Intervention (I-LI) ‑järjestelmää (älykästä kaistalta poistumisen estojärjestelmää), kun auto lähestyy kaistamerkintää.

Kytke I-BSI-järjestelmä päälle painamalla ohjauspyörän ProPILOT Assist ‑kytkintä (mallit, joissa on ProPILOT Assist) tai dynaamisen ajoapurin kytkintä (mallit, joissa ei ole ProPILOT Assist ‑järjestelmää) sen jälkeen, kun EV-järjestelmä on käynnistetty. I-BSI:n ON -merkkivalo syttyy. Paina ProPILOT Assist ‑kytkintä tai dynaamisen ajoapurin kytkintä uudestaan sammuttaaksesi I-BSI -järjestelmän. I-BSI-merkkivalo sammuu.

image
  • 1 Auton tietonäyttö
  • 2 Dynaamisen ajoapurin kytkin (mallit, joissa ei ole ProPILOT Assist ‑järjestelmää)
Pääaihe: