Nissan Vuoden ARIYA 2023 - Mallin omistajan käsikirja
9.32.2. Jarrutusvoiman jakautuminen
Jarrutettaessa käännösten läpi ajettaessa järjestelmä optimoi voiman jakautumisen kullekin neljälle pyörälle käännöksen säteen mukaan.

Ajonvakautusjärjestelmä (ESP) on suunniteltu parantamaan ajon vakautta, mutta se ei estä onnettomuuksia, jotka johtuvat äkkinäisistä ohjausliikkeistä suurilla nopeuksilla tai varomattomista ja vaarallisista ajotavoista. Hiljennä nopeutta ja ole erityisen varovainen ajaessasi ja kääntyessäsi liukkailla tienpinnoilla.
Älä muuta auton jousitusta. Jos jousituksen osat, kuten iskunvaimentimet, joustintuet, jouset, kallistuksenvakaajat, laakeriholkit ja vanteet eivät ole NISSANIN hyväksymiä tai ne ovat erityisen kuluneita, ESP-järjestelmä ei välttämättä toimi kunnolla. Tämä saattaa heikentää auton käsiteltävyyttä ja merkkivalo
voi vilkkua tai merkkivalot ${1} ja
voivat syttyä.
Jos tietyt jarruihin liittyvät osat, kuten jarrupalat, roottori ja jarrusatula, eivät ole NISSANin hyväksymiä tai ovat erityisen kuluneet, ESP-järjestelmä ei ehkä toimi oikein, ja merkkivalot
ja
voivat syttyä.
Jos sähköauton järjestelmän ohjaukseen liittyvät osat eivät ole NISSANin suosittelemia tai ne ovat erittäin huonokuntoisia, molemmat
ja
voivat syttyä.
Ajettaessa erittäin jyrkässä maastossa, kuten kaarevalla penkereellä, ESP-järjestelmä ei välttämättä toimi kunnolla, ja
voi vilkkua tai merkkivalot ${1} ja
voivat syttyä. Älä aja tämän tyyppisillä teillä.
Ajettaessa epävakailla pinnoilla, kuten kääntölavalla, lautalla, kuljetuslavalla tai rampilla,
voi vilkkua tai merkkivalot ${1} ja
voivat syttyä. Tämä ei tarkoita toimintavikaa. Käynnistä sähköauton järjestelmä uudestaan, kun palaat vakaalle pinnalle.
Jos käytetään muita kuin NISSANin suosittelemia pyöriä tai renkaita, ESP-järjestelmä ei välttämättä toimi kunnolla ja
voi vilkkua tai merkkivalot ${1} ja
voivat syttyä.
ESP-järjestelmä ei korvaa talvirenkaita tai lumiketjuja lumisilla teillä.