Nissan Vuoden ARIYA 2023 - Mallin omistajan käsikirja
9.16.1. Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) käyttö
Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) toimii auton nopeuden ylittäessä noin 60 km/h (37 MPH).
Jos tutkatunnistimet havaitsevat auton havaintoalueella, sivumerkkivalo syttyy.
Jos suuntavilkku on sillä hetkellä päällä, järjestelmä hälyttää (kahdesti) ja sivumerkkivalo ja Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän (älykkään kuolleen kulman varoitusjärjestelmän) merkkivalo vilkkuu. Sivumerkkivalo ja Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän (älykkään kuolleen kulman varoitusjärjestelmän) merkkivalo jatkavat vilkkumista, kunnes havaittu auto poistuu havaintoalueelta.
Jos Intelligent Blind Spot Intervention (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) on päällä, ja autosi lähestyy kaistamerkintää toisen auton ollessa havaintoalueella, järjestelmästä kuuluu äänimerkki (kolme kertaa) ja sivumerkkivalo ja Intelligent Blind Spot Intervention -merkkivalo vilkkuvat. Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) käyttää jarruja vähän aikaa toisella puolella, jotta autosi palaisi ajokaistan keskelle. Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) toimii suuntavilkun käytöstä huolimatta.
Kytkeäksesi Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän (älykkään kuolleen kulman varoitusjärjestelmän) päälle, paina ohjauspyörän ProPILOT Assist -kytkintä (jos varusteena) tai dynaamisen kuljettajan avustuksen kytkintä kuljettajanpuoleisessa kojetaulussa (jos varusteena) sähköautojärjestelmän käynnistämisen jälkeen. Intelligent Blind Spot Intervention (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) päällä-merkkivalo syttyy auton tietonäytössä. Paina ProPILOTAssist -kytkintä (jos varusteena) tai dynaamisen kuljettajan avustuksen kytkintä (jos varusteena) uudelleen kytkeäksesi Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) pois päältä.

Intelligent Blind Spot Intervention -varoitus (älykäs kuolleen kulman varoitus) ja Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän toiminta otetaan käyttöön vain, jos sivumerkkivalo palaa jo auton lähestyessä kaistamerkintää. Jos toinen auto saapuu havaintoalueelle autosi ylitettyä kaistamerkinnän, ei Intelligent Blind Spot Intervention -varoitus (älykäs kuolleen kulman varoitus) eikä Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmän toiminta kytkeydy päälle. (Lisätietoja on kohdassa
.)Intelligent Blind Spot Intervention -järjestelmä (älykäs kuolleen kulman varoitusjärjestelmä) kytkeytyy tyypillisesti päälle ennen Intelligent Lane Intervention -järjestelmää (älykästä kaistalta poistumisen estojärjestelmää) auton lähestyessä kaistamerkintää.